Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb os鏏 odwiedzaj帷ych.
Zmiany ustawie dotycz帷ych plik闚 cookie mo積a dokona w dowolnej chwili modyfikuj帷 ustawienia przegl康arki.
Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawie dotycz帷ych cookies oznacza, 瞠 b璠 one zapisane w pami璚i urz康zenia.
Zamknij
Dzisiaj jest poniedzia貫k, 25 wrze郾ia 2017

Kolejowa Toplista
Puls - nie jeste sam!


1_procent


opp



 Przeka Twój 1% dla naszego OPP - Program e-pity online do rozliczania PIT 2012



www.expresspaczka.pl
sebastian@expresspaczka.pl
Napisz do nas

TV Odra 27 X 2009

KOLEJ SZPROTAWSKA

 AKTUALNO列I

Czy zachowanie torów w Zielonej Górze po starej kolei Szprotawskiej jest mo磧iwe? Cz這nkowie Polskiego Towarzystwa Krajoznawczego robi wszystko by nie dopu軼i do rozebrania elementów historycznej kolejki. Kolej do Szprotawy powsta豉 w 1911 roku w ówczesnym Grnbergu. W latach 50-tych rozebrano kolej jako ca這嗆, pozosta jednak unikatowy w skali kraju zespó terenowo-architektoniczny. Polskie Towarzystwo Krajoznawcze chce z tego zespo逝 utworzy atrakcj turystyczn. Organizacja od lat odnawia relikty kolei, oznakowa豉 szlak, prowadzi stron internetow, odbudowa豉 most nad 奸御k Ochl i dzier瘸wi od PKP magazyny, w których organizuje ekspozycje muzealne. Wsz璠zie spotyka si z pomoc, niestety ze strony prezydenta Zielonej Góry s造cha jednoznaczne tak dla rozbiórki torów i 軼ie磬i rowerowej w tym miejscu. Towarzystwo Krajoznawcze proponuje 軼ie磬 obok torów. Taka 軼ie磬a jest ju w Berlinie. Zdaniem lubuskiego konserwatora zabytków to tylko kwestia zastosowania odpowiednich rozwi您a technicznych – warto pozostawi tory, cho same w sobie nie s zabytkowe. Ekspertyza profesora Stanis豉wa Januszewskiego wskazuje na to, 瞠 utrzymanie torów jest szans dla zielonej Góry na stworzenie dobrego produktu turystycznego.



Serwis powsta i funkcjonuje dzi瘯i 鈔odkom finansowym Gminy wiejskiej Zielona G鏎a