Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb osób odwiedzających.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki.
Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
Zamknij
Dzisiaj jest poniedziałek, 15 października 2018

Kolejowa Toplista
Puls - nie jesteś sam!


1_procent


opp



 Przekaż Twój 1% dla naszego OPP - Program e-pity online do rozliczania PIT 2012



www.expresspaczka.pl
sebastian@expresspaczka.pl
Napisz do nas Galeria

Zielona Góra Hatzfeldstrasse


Okolicznościowa widokówka firmy Bucholzt. W głębi, na dalszym planie budynek Królewskiego Urzędu Celnego (pierwszy od ulicy) od strony torowiska części towarowej początkowej stacji kolei. Tu w miejscu torów płynie jeszcze potok (na lewo od ulicy)

Okolicznościowa widokówka firmy Bucholzt. W głębi, na dalszym planie budynek Królewskiego Urzędu Celnego (pierwszy od ulicy) od strony torowiska części towarowej początkowej stacji kolei. Tu w miejscu torów płynie jeszcze potok (na lewo od ulicy)

Zielona Góra, między 1896 a 1910 r.. Niemiecki Królewski Urząd Celny. Budynek kojarzony z częścią towarową początkowej stacji kolejki szprotawskiej. Według jednej z teorii nazywany potocznie "dworcem szprotawskim".

Zielona Góra, między 1896 a 1910 r.. Niemiecki Królewski Urząd Celny. Budynek kojarzony z częścią towarową początkowej stacji kolejki szprotawskiej. Według jednej z teorii nazywany potocznie "dworcem szprotawskim".

Przed 1911 r. Pusty plac przed starym dworcem PKP (z prawej). W miejcu kępy drzew, w głębi, po środku,  pobudowano później "zieloną budkę" - Dworzec Szprotawski. Aż dotąd dochodziły tory linii szprotawskiej. Fot. ze zbiorów M. Bonisławskiego

Przed 1911 r. Pusty plac przed starym dworcem PKP (z prawej). W miejcu kępy drzew, w głębi, po środku, pobudowano później "zieloną budkę" - Dworzec Szprotawski. Aż dotąd dochodziły tory linii szprotawskiej. Fot. ze zbiorów M. Bonisławskiego

Prawie to samo ujęcie. Widok na miejsce, w którym będą (lub już są) kasy szprotawskie (zielona budka) zasłaniają dyliżanse stojące przed dworcem kolei państwowej. Takie to były wtedy czasy !

Prawie to samo ujęcie. Widok na miejsce, w którym będą (lub już są) kasy szprotawskie (zielona budka) zasłaniają dyliżanse stojące przed dworcem kolei państwowej. Takie to były wtedy czasy !

Po 1911 r., przed dworcem PKP. Na pierwszym planie hotel kolejowy. Z prawej jest juz zielona budka. To początek linii, Dworzec Szprotawski z kasą i ławkami dla podróżnych. Po 1945 była tu kawiarnia "Maleńka", zburzona przy budowie nowego dworca

Po 1911 r., przed dworcem PKP. Na pierwszym planie hotel kolejowy. Z prawej jest juz zielona budka. To początek linii, Dworzec Szprotawski z kasą i ławkami dla podróżnych. Po 1945 była tu kawiarnia "Maleńka", zburzona przy budowie nowego dworca

Zielona Góra dworzec PKP z lat 70-tcyh XX w. Szklany budynek powstał w miejsce dawnego dworca.

Zielona Góra dworzec PKP z lat 70-tcyh XX w. Szklany budynek powstał w miejsce dawnego dworca.

Współczesna panorama dawnego urzedu celnego i dworca towarowego na początku kolei szprotawskiej.  Pierwszy z prawej, mały budyneczek to dawny szalet. Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Współczesna panorama dawnego urzedu celnego i dworca towarowego na początku kolei szprotawskiej. Pierwszy z prawej, mały budyneczek to dawny szalet. Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Obok głównego budynku z kasami i magazynem stoi mala budka. W okresie funkcjonowania kolei mieściła szalet dworcowy.  Stan z 03-03-2005 (wycieczka gimnazjalistów z Nw. Soli), fot. M. Bonisławski

Obok głównego budynku z kasami i magazynem stoi mala budka. W okresie funkcjonowania kolei mieściła szalet dworcowy. Stan z 03-03-2005 (wycieczka gimnazjalistów z Nw. Soli), fot. M. Bonisławski

Budynek na stacji początkowej (częśc towarowa) Grunberg Hatzfeldstrasse, widok zimą od strony toru. Stan z roku 2006. Fot. A. Pawlak (PTKraj.)

Budynek na stacji początkowej (częśc towarowa) Grunberg Hatzfeldstrasse, widok zimą od strony toru. Stan z roku 2006. Fot. A. Pawlak (PTKraj.)

Prawie to samo ujęcie dworca od torów jesienią. Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Prawie to samo ujęcie dworca od torów jesienią. Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Torowiska częsci towarowej stacji początkowej Grunberg Hatzfeldstrasse. Rok 2006. Fot. A. Pawlak (PTKraj.)

Torowiska częsci towarowej stacji początkowej Grunberg Hatzfeldstrasse. Rok 2006. Fot. A. Pawlak (PTKraj.)

Zbliżenie magazynu od strony torowisk. Tędy biegł tor boczny do rampy. Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Zbliżenie magazynu od strony torowisk. Tędy biegł tor boczny do rampy. Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Zbliżenie w kierunku dw. PKS. W głębi, na końcu jest kozioł oporowy, od lat 60-tych koniec szprotawianki. Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Zbliżenie w kierunku dw. PKS. W głębi, na końcu jest kozioł oporowy, od lat 60-tych koniec szprotawianki. Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Zbiegające się tory od strony torowisk a w kierunku budynku dworca (czerwona cegła, w głebi po prawej). Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Zbiegające się tory od strony torowisk a w kierunku budynku dworca (czerwona cegła, w głebi po prawej). Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Torowiska w kierunku dworca (ostatni po prawej). Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Torowiska w kierunku dworca (ostatni po prawej). Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Tak wyglądały te same torowiska 03-03-2005 przysypane grubą warstwą sniegu...

Tak wyglądały te same torowiska 03-03-2005 przysypane grubą warstwą sniegu...

Widok na torowisko w kierunku Szprotawy. W prawo odbija podwójna łącznica z linią państwową. Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Widok na torowisko w kierunku Szprotawy. W prawo odbija podwójna łącznica z linią państwową. Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Wyjazd ze stacji w kierunku Szprotawy. Po prawej dwie zaślepione bocznice stacyjne. Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Wyjazd ze stacji w kierunku Szprotawy. Po prawej dwie zaślepione bocznice stacyjne. Stan z 22.11.2007, fot. Przemysław Biernat ze strony www.kolej.one.pl

Serwis powstał i funkcjonuje dzięki środkom finansowym Gminy wiejskiej Zielona Góra