Pocztówka wysłana w 1911 r, juz w trakcie budowy kolei szprotawskiej. Przedstawia Dzikie Łąki jeszcze przed powstaniem w tym własnie miejscu stacji Górne Miasto. Wiatrak jest widoczny na kartce z lat późniejszych w tle dworca.
|
Dworzec Grunberg Oberstadt tuż po otwarciu (1912 r.). Pocztówka ze zbiorów prof. Czesława Osękowskiego. Prosimy nie kopiować.
|
Dworzec Górne Miasto. Parowóz kolei zielonogórsko - szprotawskiej na stacji. Rok 1920 (wg innej wersji 1927). W tle wiatrak z kartki z 1911 r. Zdjęcie ze strony www.kolej.one.pl
|
Dworzec Górne Miasto. Wagony kolei zielonogórsko - szprotawskiej. Zdjęcie późniejsze niż poprzednie, już bez wiatraka z tyłu, ale jeszcze sprzed 1945 r. ze strony www.kolej.one.pl
|
Projekt budowlany warsztatów na stacji Obestadt.
|
Dworzec Górne Miasto. Grupa dzieci z SP3 w Z. Górze (koło PTKraj. "Sikorki")przed warsztatami kolejowymi w 1995 r. Widok od strony ul. Jaskółczej. Warsztaty, kojarzone też z lokomotywownią, zostały zburzone w 2003 r. przy budowie marketu Netto
|
Warsztaty kolejowe od strony ul. Ogrodowej. Potocznie kojarzone z lokomotywownią, która stała jednak obok. Same warsztaty zburzono w 2003 r. podczas budowy marketu Netto, który do końca zniszczył układ dawnej stacji.
|
Zdjęcie z 1946 r. Widoczna tablica charakterystyczna dla stacji osobowych, jeszcze ze starą pisownią Zielonagóra Południowa. Fotografia ze zbiorów Tomasza Piwonia. Prosimy nie kopiować.
|
Dworzec Górne Miasto. Dzieci z SP 3 Z. Góra (koło PTKraj. "Sikorki") przy magazynie stacji. Rok 1995. Z prawej nestor zielonogórskich przewodników Witold Marjański.
|
Dworzec Górne Miasto. Dzieci z koła PTKraj. "Sikorki" przy starej pompie dla parowozów. Rok 1995. W tle ściana jednego z zespołów garaży, którymi zabudowano tereny stacyjne.
|
Dworzec Górne Miasto zimą przed 2002r. Przed budynkiem widoczne przysypane śniegiem liczne torowiska. Podczas budowy marketu Netto zaburzono stary ład przestrzenny, likwidując m. in. tory i budując w ich miejscu parking na zapleczu marketu.
|
Wspólczesne zdjęcie dworca Górne Miasto. Ostatnio mieszkańcy budynku zawiesili na elewacji zegar, przypominający dawny klimat stacji (widoczny pomiędzy dwoma łukowato zakończonymi oknami parteru, w ich górnej części). Zdjęcie ze strony wikipedii.
|
Górne Miasto, pompa do napełniania wodą parowozów. Urządzenie stoi na tle garaży, którymi zabudowano teren stacji. Pompa została skradziona podczas zmiany starego ładu przestrzennego terenu stacji przy budowie marketu Netto w 2002 r.
|
Rampa przy magazynie dworcowym od strony dawnego torowiska, stan współczesny. Zdjęcie pochodzi z encyklopedii wikipedia.
|
Ten sam magazyn dworcowy od strony podjazdu samochodowego, stan współczesny. Z lewej główny budynek dworca od strony wejścia do kasy. Zdjęcie pochodzi z encyklopedii wikipedia.
|