TKh1-429 (Rybnik)
Parowóz został wyprodukowany w 1900 roku przez zakłady Eisengießerei und Maschinenfabrik Christian Hagans w Erfurcie z numerem fabrycznym 429 dla kolei pruskich Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung.
Parowóz był eksploatowany w dyrekcji wrocławskiej z oznakowaniem Breslau 1963, parowóz pruski otrzymał w 1906 roku w dyrekcji wrocławskiej nowe oznakowanie Breslau 6177.
Po drugiej wojnie światowej parowóz został na terenie Polski i został oznakowany jako TKh1-429 przez koleje przemysłowe cukrowni Wrocław.
Parowóz został wycofany z eksploatacji w styczniu 1972 roku i został odstawiony w Cukrowni Wrocław oddział Klecina jako kocioł grzewczy.
W 1983 roku parowóz wycofano z eksploatacji jako kocioł ogrzewczy.
Parowóz 30 maja 1986 roku po renowacji został ustawiony jako pomnik w MD Rybnik.
Serwis powstał i funkcjonuje dzięki środkom finansowym Gminy wiejskiej Zielona Góra