Schemat stacji Ruckersdorf (Siecieborzyce). Opr. W. Wechmann na podst. materiałów od M. Zarzyckiego zw. z przejmiowaniem linii na rzecz PKP w latach 1947-49.
|
Siecieborzyce. Budynek "gościńca kolejowego". Widok z dawnego peronu stacji (równoległy do widocznego brukowanego podjazdu). Stan współczesny. Zdjęcie ze strony www.koleje.szprotawa.org.pl
|
Budynek dawnego "gościńca kolejowego" widziany od strony szosy z kierunku kościoła. Tor szprotawianki szedł prostopadle do szosy, tuż za budynkiem (w prawo na Witków, w lewo do stacji). Styczeń 2008 r., fot. Ryaszard Klauza
|
Układ stacji: z lewej niewidoczna mleczarnia (za bramą, za którą była by może krótka bocznica), po środku: budynek "biały" i za nim - magazyny. Peron i tor biegły równoległe do bramy i parkanu, wzdłuż, przed nimi. Styczeń 2008 r., fot. R. Klauza
|
Układ stacji od tyłu: od prawej mleczarnia, dach domu "białego" i niewidoczne tu magazyny. Styczeń 2008 r., fot. Ryszard Klauza
|
Budynek stacji kolejowej w Siecieborzyach, mieszczący mieszkania załogi i byc może biura. Od prawej połączony z niewidocznym tu magazynem stacyjnym. Z lewej - mleczarnia (niewidoczna). Stan ze stycznia 2008 r. Fot. M. Bonisławski
|
"Biały" budynek dworca (mieszkania, byc może biura) połączony jest z magazynami stacyjnymi (z prawej, z czerownej cegły). Widok od strony peronu kolejki, styczeń 2008 r., fot. Ryszard Klauza
|
Zabudowania stacji od tyłu. Biały dom z prawej, to mieszkania i biura. Z lewej charakterystyczne, piętrowe (dwupoziomowe) magazyny stacyjne z czerwonej cegły. Styczeń 2008, fot. Ryszard Klauza
|
Zabudowania wkomponowanej w układ stacji mleczarni, widok od tyłu. Ta mleczarnia było jednym z głównych powodów budowy kolei szprotawskiej. Styczeń 2008, fot. Ryszard Klauza
|
Ta sama mleczarnia od strony peronu i torów szprotawianki. Byc może do widocznej rampy, za parkanem była krótka bocznica. Styczeń 2008 r., fot. Ryaszard Klauza
|
Mleczarnia. Tor i peron były "przed" płotem z siatki, za nim - byc może - bocznica. Styczeń 2008 r., fot. Ryszard Klauza
|
Według mapy topograficznej w tym miejscu, od strony rampy mleczarni, była bocznica. Narazie nie wiadomo w którym dokładnie miejscu biegła, możliwe że opierała się o widoczną na zdjęciu rampę. Styczeń 2008 r., fot. M. Bonisławski
|
Biały baraczek w zespole mleczarni stał najbliżej toru (peronu), który szedł bezpośrednio wzdłuż niego (na zdj. po prawej). Możliwe, iż pełnił rolę budynku kolejowego a nie mleczarni. Styczeń 2008 r., fot. M. Bonisławski
|
Plac postacyjny. Z lewej mleczarnia i ogrodzenie (za nim miała byc bocznica). Wg mapy tor był w miejscu bruku, co jest dziwne - bruk zdaje się byc wspólczesny budowie kolei. Widok z szosy, w kierunku Stypułowa (oczyszczalni). I. 2008, fot. M. Bonisławski
|
Plac postacyjny. Z lewej ogrodzenie mleczarni. Wg mapy tor był w miejscu bruku. Panoramę zamyka brama do oczyszczalni, powstałej na torowisku, już po likwidacji kolei. Widok z szosy na Borów, w kierunku Stypułowa. Styczeń 2008 r., fot. M. Bonisławski
|
Plac postacyjny. Wg mapy tor biegł obecnym brukiem. Plac jest na tyle szeroki, że w miejscu trawnika mógł się zmieścic peron. Tam gdzie widac auta - stał wagon kolejowy z kasą i poczekalnią (zaznaczony na mapie). Styczeń 2008 r., fot. M. Bonisławski
|
Zamykająca perspektywę stacji od północy (kier. Stypułów) oczyszczalnia (powstała na pocz. lat 70-tych XX w.). W jej miejscu biegł tor do Stypułowa. Styczeń 2008 r., fot. Ryszard Klauza
|
Przeciwny biegun stacji. Widok z placu postacyjnego wzdłuż dawnego torowiska w kierunku Witkowa (na południe). Z prawej fragment gościńca, w przodzie - kem, który tory omijały szerokim łukiem z lewej. Styczeń 2008 r., fot. M. Bonisławski
|