Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb osób odwiedzających.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki.
Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
Zamknij
Dzisiaj jest czwartek, 24 września 2020

Kolejowa Toplista
Puls - nie jesteś sam!


1_procent


opp



 Przekaż Twój 1% dla naszego OPP - Program e-pity online do rozliczania PIT 2012



www.expresspaczka.pl
sebastian@expresspaczka.pl
Napisz do nas Galeria

parowozy


1
Parowoz 89 6141 (ex nr 22) jeszcze w służbie, 1960 r. Frankfurt/0. Fot. ze zbiorów Romana Witkowskiego. Prosimy nie kopiować.

Parowoz 89 6141 (ex nr 22) jeszcze w służbie, 1960 r. Frankfurt/0. Fot. ze zbiorów Romana Witkowskiego. Prosimy nie kopiować.

Parowoz 89 6141 (ex nr 22) odstawiony na stacji Alt Rüdnitz w 1965 r. Fot. ze zbiorów Romana Witkowskiego. Prosimy nie kopiować.

Parowoz 89 6141 (ex nr 22) odstawiony na stacji Alt Rüdnitz w 1965 r. Fot. ze zbiorów Romana Witkowskiego. Prosimy nie kopiować.

Parowóz nr 23 - u góry na stacji Walcz (Deutsch Krone) w 1939 r., na dole jako TKh100-40 w Toruniu, czerwiec 1959 r. Fot. ze zbiorów Romana Witkowskiego. Prosimy nie kopiować.

Parowóz nr 23 - u góry na stacji Walcz (Deutsch Krone) w 1939 r., na dole jako TKh100-40 w Toruniu, czerwiec 1959 r. Fot. ze zbiorów Romana Witkowskiego. Prosimy nie kopiować.

Parowóz 89 953 (ex nr 24) na terenie RAW Schlauroth, lata 60. Uwagę zwraca tabliczka na dymnicy z napisem "24 Kl. Gr. Sp." którą maszyna zachowala do końca służby. Fot. ze zbiorów Romana Witkowskiego. Prosimy nie kopiować.

Parowóz 89 953 (ex nr 24) na terenie RAW Schlauroth, lata 60. Uwagę zwraca tabliczka na dymnicy z napisem "24 Kl. Gr. Sp." którą maszyna zachowala do końca służby. Fot. ze zbiorów Romana Witkowskiego. Prosimy nie kopiować.

Parowóz 89 953 (ex nr 24) na terenie RAW Schlauroth, lata 60. Uwagę zwraca później dobudowany wysoki zbiornik na węgiel i tabliczka "Werklok nr 1". Fot. ze zbiorów Romana Witkowskiego. Prosimy nie kopiować.

Parowóz 89 953 (ex nr 24) na terenie RAW Schlauroth, lata 60. Uwagę zwraca później dobudowany wysoki zbiornik na węgiel i tabliczka "Werklok nr 1". Fot. ze zbiorów Romana Witkowskiego. Prosimy nie kopiować.

Parowóz 89 953 (ex nr 24) na terenie RAW Schlauroth, lata 60. Fot. ze zbiorów Romana Witkowskiego. Prosimy nie kopiować.

Parowóz 89 953 (ex nr 24) na terenie RAW Schlauroth, lata 60. Fot. ze zbiorów Romana Witkowskiego. Prosimy nie kopiować.

Jeden z parowozów kolei szprotawskiej na stacji Grunberg Oberstadt. Fot. z 1918, 1920 lub 1925 r., dostępna na większości stron internetowych.

Jeden z parowozów kolei szprotawskiej na stacji Grunberg Oberstadt. Fot. z 1918, 1920 lub 1925 r., dostępna na większości stron internetowych.

Parowóz T3 nr 25 na stacji  kolejki powiatowej w Ząbkowicach Śląskich, już jako eksponat muzealny. Przypisywany przez R. Lisowskiego kolejce szprotawskiej (brak potwierdzenia w innych źródłach). Fot. ze źródeł internetowych.

Parowóz T3 nr 25 na stacji kolejki powiatowej w Ząbkowicach Śląskich, już jako eksponat muzealny. Przypisywany przez R. Lisowskiego kolejce szprotawskiej (brak potwierdzenia w innych źródłach). Fot. ze źródeł internetowych.

Jeden z parowozów kolei szprotawskiej pod parą na przystanku w Kartowicach. Okres przed zamianą numerów jenocyfrowych na dwycyfrowe (prawdopodobnie widoczny jest numer 1 na tabliczce pod kominem z przodu). Fot. ze zbiorów Mariana Świątka.

Jeden z parowozów kolei szprotawskiej pod parą na przystanku w Kartowicach. Okres przed zamianą numerów jenocyfrowych na dwycyfrowe (prawdopodobnie widoczny jest numer 1 na tabliczce pod kominem z przodu). Fot. ze zbiorów Mariana Świątka.

Parowóz kolei szprotawskiej typu T3 nr 24c, ktory znaleziono w 1946 r. w okolicach Berlina i który potem służył kolei NRD Reichsbahn pod numerem 89 953. Fot. z czasopisma Modellbahnzeitschrift

Parowóz kolei szprotawskiej typu T3 nr 24c, ktory znaleziono w 1946 r. w okolicach Berlina i który potem służył kolei NRD Reichsbahn pod numerem 89 953. Fot. z czasopisma Modellbahnzeitschrift

Prowóz 24c juz na terenie RAW Gorlitz. Tabliczkę z numerem wysłano do Recklinghausen. Pewien miłośnik kolei zachował ją w prywatnych zbiorach. Fot. z czasopisma Modellbahnzeitschrift

Prowóz 24c juz na terenie RAW Gorlitz. Tabliczkę z numerem wysłano do Recklinghausen. Pewien miłośnik kolei zachował ją w prywatnych zbiorach. Fot. z czasopisma Modellbahnzeitschrift

Typowa lokomotywa jeżdżąca na Kleinbahn Grunberg - Sprottau. Fot. Bellingrodt / Sammlung H. Muller

Typowa lokomotywa jeżdżąca na Kleinbahn Grunberg - Sprottau. Fot. Bellingrodt / Sammlung H. Muller

Parowóz T-3 w Ząbkowicach. Fotgrafia prowadzonego składu z ok. 1930 roku. Fot. z czasopisma Modellbahnzeitschrift

Parowóz T-3 w Ząbkowicach. Fotgrafia prowadzonego składu z ok. 1930 roku. Fot. z czasopisma Modellbahnzeitschrift

Parowóz T-3 w Dniu Ojca 1939 r. na dworcu Grunberg - Oberstadt. Lokomotywa wyposażona jest już w elektryczne lampy oraz sprzęgi. Fot. z czasopisma Modellbahnzeitschrift

Parowóz T-3 w Dniu Ojca 1939 r. na dworcu Grunberg - Oberstadt. Lokomotywa wyposażona jest już w elektryczne lampy oraz sprzęgi. Fot. z czasopisma Modellbahnzeitschrift

Parowóz T-3 na stacji w Siecieborzycach w 1912 roku. Z prawej charaktertystyczny wagon, w którym była kasa. Fot. z czasopisma Modellbahnzeitschrift

Parowóz T-3 na stacji w Siecieborzycach w 1912 roku. Z prawej charaktertystyczny wagon, w którym była kasa. Fot. z czasopisma Modellbahnzeitschrift

1
Serwis powstał i funkcjonuje dzięki środkom finansowym Gminy wiejskiej Zielona Góra