Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb osób odwiedzających.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki.
Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
Zamknij
Dzisiaj jest czwartek, 28 marca 2024

Kolejowa Toplista
Puls - nie jesteś sam!


1_procent


opp



 Przekaż Twój 1% dla naszego OPP - Program e-pity online do rozliczania PIT 2012



www.expresspaczka.pl
sebastian@expresspaczka.pl
Napisz do nas Galeria

Zielona Góra Górne Miasto


1
Pocztówka wysłana w 1911 r, juz w trakcie budowy kolei szprotawskiej. Przedstawia Dzikie Łąki jeszcze przed powstaniem w tym własnie miejscu stacji Górne Miasto. Wiatrak jest widoczny na kartce z lat późniejszych w tle dworca.

Pocztówka wysłana w 1911 r, juz w trakcie budowy kolei szprotawskiej. Przedstawia Dzikie Łąki jeszcze przed powstaniem w tym własnie miejscu stacji Górne Miasto. Wiatrak jest widoczny na kartce z lat późniejszych w tle dworca.

Dworzec Grunberg Oberstadt tuż po otwarciu (1912 r.). Pocztówka ze zbiorów prof. Czesława Osękowskiego. Prosimy nie kopiować.

Dworzec Grunberg Oberstadt tuż po otwarciu (1912 r.). Pocztówka ze zbiorów prof. Czesława Osękowskiego. Prosimy nie kopiować.

Dworzec Górne Miasto. Parowóz kolei zielonogórsko - szprotawskiej na stacji. Rok 1920 (wg innej wersji 1927). W tle wiatrak z kartki z 1911 r. Zdjęcie ze strony www.kolej.one.pl

Dworzec Górne Miasto. Parowóz kolei zielonogórsko - szprotawskiej na stacji. Rok 1920 (wg innej wersji 1927). W tle wiatrak z kartki z 1911 r. Zdjęcie ze strony www.kolej.one.pl

Dworzec Górne Miasto. Wagony kolei zielonogórsko - szprotawskiej. Zdjęcie późniejsze niż poprzednie, już bez wiatraka z tyłu, ale jeszcze sprzed 1945 r. ze strony www.kolej.one.pl

Dworzec Górne Miasto. Wagony kolei zielonogórsko - szprotawskiej. Zdjęcie późniejsze niż poprzednie, już bez wiatraka z tyłu, ale jeszcze sprzed 1945 r. ze strony www.kolej.one.pl

Projekt budowlany warsztatów na stacji Obestadt.

Projekt budowlany warsztatów na stacji Obestadt.

Dworzec Górne Miasto. Grupa dzieci z SP3 w Z. Górze (koło PTKraj. "Sikorki")przed warsztatami kolejowymi w 1995 r. Widok od strony ul. Jaskółczej. Warsztaty, kojarzone też z lokomotywownią, zostały zburzone w 2003 r. przy budowie marketu Netto

Dworzec Górne Miasto. Grupa dzieci z SP3 w Z. Górze (koło PTKraj. "Sikorki")przed warsztatami kolejowymi w 1995 r. Widok od strony ul. Jaskółczej. Warsztaty, kojarzone też z lokomotywownią, zostały zburzone w 2003 r. przy budowie marketu Netto

Warsztaty kolejowe od strony ul. Ogrodowej. Potocznie kojarzone z lokomotywownią, która stała jednak obok. Same warsztaty zburzono w 2003 r. podczas budowy marketu Netto, który do końca zniszczył układ dawnej stacji.

Warsztaty kolejowe od strony ul. Ogrodowej. Potocznie kojarzone z lokomotywownią, która stała jednak obok. Same warsztaty zburzono w 2003 r. podczas budowy marketu Netto, który do końca zniszczył układ dawnej stacji.

Zdjęcie z 1946 r. Widoczna tablica charakterystyczna dla stacji osobowych, jeszcze ze starą pisownią Zielonagóra Południowa. Fotografia ze zbiorów Tomasza Piwonia. Prosimy nie kopiować.

Zdjęcie z 1946 r. Widoczna tablica charakterystyczna dla stacji osobowych, jeszcze ze starą pisownią Zielonagóra Południowa. Fotografia ze zbiorów Tomasza Piwonia. Prosimy nie kopiować.

Dworzec Górne Miasto. Dzieci z SP 3 Z. Góra (koło PTKraj. "Sikorki") przy magazynie stacji. Rok 1995. Z prawej nestor zielonogórskich przewodników Witold Marjański.

Dworzec Górne Miasto. Dzieci z SP 3 Z. Góra (koło PTKraj. "Sikorki") przy magazynie stacji. Rok 1995. Z prawej nestor zielonogórskich przewodników Witold Marjański.

Dworzec Górne Miasto. Dzieci z koła PTKraj. "Sikorki" przy starej pompie dla parowozów. Rok 1995. W tle ściana jednego z zespołów garaży, którymi zabudowano tereny stacyjne.

Dworzec Górne Miasto. Dzieci z koła PTKraj. "Sikorki" przy starej pompie dla parowozów. Rok 1995. W tle ściana jednego z zespołów garaży, którymi zabudowano tereny stacyjne.

Dworzec Górne Miasto zimą przed 2002r. Przed budynkiem  widoczne przysypane śniegiem liczne torowiska. Podczas budowy marketu Netto zaburzono stary ład przestrzenny, likwidując m. in. tory i budując w ich miejscu parking na zapleczu marketu.

Dworzec Górne Miasto zimą przed 2002r. Przed budynkiem widoczne przysypane śniegiem liczne torowiska. Podczas budowy marketu Netto zaburzono stary ład przestrzenny, likwidując m. in. tory i budując w ich miejscu parking na zapleczu marketu.

Wspólczesne zdjęcie dworca Górne Miasto. Ostatnio mieszkańcy budynku zawiesili na elewacji zegar, przypominający dawny klimat stacji (widoczny pomiędzy dwoma łukowato zakończonymi oknami parteru, w ich górnej części). Zdjęcie ze strony wikipedii.

Wspólczesne zdjęcie dworca Górne Miasto. Ostatnio mieszkańcy budynku zawiesili na elewacji zegar, przypominający dawny klimat stacji (widoczny pomiędzy dwoma łukowato zakończonymi oknami parteru, w ich górnej części). Zdjęcie ze strony wikipedii.

Górne Miasto, pompa do napełniania wodą parowozów. Urządzenie stoi na tle garaży, którymi zabudowano teren stacji. Pompa została skradziona podczas zmiany starego ładu przestrzennego terenu stacji przy budowie marketu Netto w 2002 r.

Górne Miasto, pompa do napełniania wodą parowozów. Urządzenie stoi na tle garaży, którymi zabudowano teren stacji. Pompa została skradziona podczas zmiany starego ładu przestrzennego terenu stacji przy budowie marketu Netto w 2002 r.

Rampa przy magazynie dworcowym od strony dawnego torowiska, stan współczesny. Zdjęcie pochodzi z encyklopedii wikipedia.

Rampa przy magazynie dworcowym od strony dawnego torowiska, stan współczesny. Zdjęcie pochodzi z encyklopedii wikipedia.

Ten sam magazyn dworcowy od strony podjazdu samochodowego, stan współczesny. Z lewej główny budynek dworca od strony wejścia do kasy. Zdjęcie pochodzi z encyklopedii wikipedia.

Ten sam magazyn dworcowy od strony podjazdu samochodowego, stan współczesny. Z lewej główny budynek dworca od strony wejścia do kasy. Zdjęcie pochodzi z encyklopedii wikipedia.

1
Serwis powstał i funkcjonuje dzięki środkom finansowym Gminy wiejskiej Zielona Góra