Fragment planu miasta Grunberg z połowy lat 30-tych XX w. W okolicy Placu Strzeleckiego i rozjadu Loblenz nie ma już żadnego śladu po stacji kolejowej Schutzenplatz.
|
Schutzenplatz. Na widokówce uwieczniono festyn. Być może na stacji towarowej Plac Strzelecki zatrzymywały się również pasażerskie składy okazjonalne w dniach festynów i zabaw urządzanych przez Bractwo Strzeleckie. Ze zbiorów Mieczysława Bonisławskiego
|
Głównym elementem stacji towarowej Grunberg Schutzenplatz była trójczołowa rampa, między torem szlakowym a bocznicą Lobtenz. Do dziś zachowały się betonowe krawędzie i plac. Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski
|
Trójczołową rampę (zarośnięta trawą z prawej) z jednej strony ograniczał tor szlakowy (ślad po torowisku z lewej). Do dziś zachowały się betonowe krawędzie i ślad torowisk. Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski
|
Południowa część stacji Schutzenplatz. Po likwidacj rozjazdu angielskiego, tor szlakowy wiódł tylko do browaru. Kwiecień 2001, fot. Marek Toporowicz
|
Okolice Schutzenplatz. Nasyp za (na południe) zburzonym zimą 1999/2000 wiaduktem nad ul. Nową (Browarną). Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski
|
Okolice Schutzenplatz. Dalszy odcinek nasypu za (na południe) zburzonym zimą 1999/2000 wiaduktem nad ul. Nową (Browarną). Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski
|
Okolice na południe od Schutzenplatz. Brama bocznicy Powiatowego Związku Gminnych Spółdzielni (ob. Domet), w trawie szyna. W tym miejscu Jancke planował (1923 r.) trzecią, dużą stację pasażerską. Kwiecień 2001, fot. Marek Toporowicz
|
Okolice na południe od Schutzenplatz. Wyraźna, charakterystyczna dla wlotu bocznic brama bocznicy Powiatowego Związku Gminnych Spółdzielni (ob. Domet). Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski
|
Zbliżenie na typowe oznakowanie (blaszane prostokąty) bramy wlotu na teren zakładu bocznicy kolejowej (d. Powiatowy Związek Gminnych Spółdzielni, ob. Domet). Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski
|
Okolice Schutzenplatz. Na torowisku szlakowym na południe od bramy bocznicy Powiatowego Związku Gminnych Spółdzielni (ob. Domet - po prawej), widok w kierunku Schutzenplatz. Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski
|
Okolice Schutzenplatz, tor szlakowy za przejazdem przez szosę jędrzychowską. Brama wprowadzająca po likwidacji szlaku tory do składu drewna (tu kończył się miejski ciąg bocznicowy po 1950 r.). Widok z szosy. Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski
|
Za przejazdem przez szosę jędrzychowską. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna: 2 ślepe tory (pod widocznymi lampami) i po lewo urywający się na końcu łuku tor szlakowy. Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski
|
Plac przy ul. E. Platter. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna. Były tu 2 ślepe tory, pomiędzy którymi stały sągi drewna i oświetlające plac, wzdłuż torów, lampy (na zdjęciu). Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski
|
Plac przy ul. E. Platter. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna. Były tu 2 ślepe tory, pomiędzy którymi stały sągi drewna i oświetlające plac, wzdłuż torów, lampy (na zdjęciu). Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski
|
Plac przy ul. E. Platter. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna. Były tu 2 ślepe tory, pomiędzy którymi stały sągi drewna i oświetlające plac, wzdłuż torów, lampy (na zdjęciu). Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski
|
Plac przy ul. E. Platter. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna. Były tu 2 ślepe tory, pomiędzy którymi stały sągi drewna i oświetlające plac, wzdłuż torów, lampy (na zdjęciu). Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski
|
Za przejazdem przez szosę jędrzychowską. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna. Były tu dwa zaślepione kozłami tory (na zdjęciu), pomiędzy którymi stały sągi drewna do wywozu. Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski
|