Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb osób odwiedzających.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki.
Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
Zamknij
Dzisiaj jest niedziela, 6 października 2024

Kolejowa Toplista
Puls - nie jesteś sam!


1_procent


opp



 Przekaż Twój 1% dla naszego OPP - Program e-pity online do rozliczania PIT 2012



www.expresspaczka.pl
sebastian@expresspaczka.pl
Napisz do nas Galeria

Grünberg Schützenplatz


Fragment planu miasta Grunberg z połowy lat 30-tych XX w. W okolicy Placu Strzeleckiego i rozjadu Loblenz nie ma już żadnego śladu po stacji kolejowej Schutzenplatz.

Fragment planu miasta Grunberg z połowy lat 30-tych XX w. W okolicy Placu Strzeleckiego i rozjadu Loblenz nie ma już żadnego śladu po stacji kolejowej Schutzenplatz.

Schutzenplatz. Na widokówce uwieczniono festyn. Być może na stacji towarowej Plac Strzelecki zatrzymywały się również pasażerskie składy okazjonalne w dniach festynów i zabaw urządzanych przez Bractwo Strzeleckie. Ze zbiorów Mieczysława Bonisławskiego

Schutzenplatz. Na widokówce uwieczniono festyn. Być może na stacji towarowej Plac Strzelecki zatrzymywały się również pasażerskie składy okazjonalne w dniach festynów i zabaw urządzanych przez Bractwo Strzeleckie. Ze zbiorów Mieczysława Bonisławskiego

Głównym elementem stacji towarowej Grunberg Schutzenplatz była trójczołowa rampa, między torem szlakowym a bocznicą Lobtenz. Do dziś zachowały się betonowe krawędzie i plac. Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski

Głównym elementem stacji towarowej Grunberg Schutzenplatz była trójczołowa rampa, między torem szlakowym a bocznicą Lobtenz. Do dziś zachowały się betonowe krawędzie i plac. Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski

Trójczołową rampę (zarośnięta trawą z prawej) z jednej strony ograniczał tor szlakowy (ślad po torowisku z lewej). Do dziś zachowały się  betonowe krawędzie i ślad torowisk. Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski

Trójczołową rampę (zarośnięta trawą z prawej) z jednej strony ograniczał tor szlakowy (ślad po torowisku z lewej). Do dziś zachowały się betonowe krawędzie i ślad torowisk. Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski

Południowa część stacji Schutzenplatz. Po likwidacj rozjazdu angielskiego, tor szlakowy wiódł tylko do browaru. Kwiecień 2001, fot. Marek Toporowicz

Południowa część stacji Schutzenplatz. Po likwidacj rozjazdu angielskiego, tor szlakowy wiódł tylko do browaru. Kwiecień 2001, fot. Marek Toporowicz

Okolice Schutzenplatz. Nasyp za (na południe) zburzonym zimą 1999/2000 wiaduktem nad ul. Nową (Browarną). Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski

Okolice Schutzenplatz. Nasyp za (na południe) zburzonym zimą 1999/2000 wiaduktem nad ul. Nową (Browarną). Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski

Okolice Schutzenplatz. Dalszy odcinek nasypu za (na południe) zburzonym zimą 1999/2000 wiaduktem nad ul. Nową (Browarną). Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski

Okolice Schutzenplatz. Dalszy odcinek nasypu za (na południe) zburzonym zimą 1999/2000 wiaduktem nad ul. Nową (Browarną). Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski

Okolice na południe od Schutzenplatz. Brama bocznicy Powiatowego Związku Gminnych Spółdzielni (ob. Domet), w trawie szyna. W tym miejscu Jancke planował (1923 r.) trzecią, dużą stację pasażerską. Kwiecień 2001, fot. Marek Toporowicz

Okolice na południe od Schutzenplatz. Brama bocznicy Powiatowego Związku Gminnych Spółdzielni (ob. Domet), w trawie szyna. W tym miejscu Jancke planował (1923 r.) trzecią, dużą stację pasażerską. Kwiecień 2001, fot. Marek Toporowicz

Okolice na południe od Schutzenplatz. Wyraźna, charakterystyczna dla wlotu bocznic brama bocznicy Powiatowego Związku Gminnych Spółdzielni (ob. Domet). Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski

Okolice na południe od Schutzenplatz. Wyraźna, charakterystyczna dla wlotu bocznic brama bocznicy Powiatowego Związku Gminnych Spółdzielni (ob. Domet). Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski

Zbliżenie na typowe oznakowanie (blaszane prostokąty) bramy wlotu na teren zakładu bocznicy kolejowej (d. Powiatowy Związek Gminnych Spółdzielni, ob. Domet). Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski

Zbliżenie na typowe oznakowanie (blaszane prostokąty) bramy wlotu na teren zakładu bocznicy kolejowej (d. Powiatowy Związek Gminnych Spółdzielni, ob. Domet). Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski

Okolice Schutzenplatz. Na torowisku szlakowym na południe od bramy bocznicy Powiatowego Związku Gminnych Spółdzielni (ob. Domet - po prawej), widok w kierunku Schutzenplatz. Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski

Okolice Schutzenplatz. Na torowisku szlakowym na południe od bramy bocznicy Powiatowego Związku Gminnych Spółdzielni (ob. Domet - po prawej), widok w kierunku Schutzenplatz. Stan 03.02.2008 r., fot. Mieczysław J. Bonisławski

Okolice Schutzenplatz, tor szlakowy za przejazdem przez szosę jędrzychowską. Brama wprowadzająca po likwidacji szlaku tory do  składu drewna (tu kończył się miejski ciąg bocznicowy po 1950 r.). Widok z szosy. Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski

Okolice Schutzenplatz, tor szlakowy za przejazdem przez szosę jędrzychowską. Brama wprowadzająca po likwidacji szlaku tory do składu drewna (tu kończył się miejski ciąg bocznicowy po 1950 r.). Widok z szosy. Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski

Za przejazdem przez szosę jędrzychowską. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna: 2 ślepe tory (pod widocznymi lampami) i po lewo urywający się na końcu łuku tor szlakowy.  Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski

Za przejazdem przez szosę jędrzychowską. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna: 2 ślepe tory (pod widocznymi lampami) i po lewo urywający się na końcu łuku tor szlakowy. Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski

Plac przy ul. E. Platter. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna. Były tu 2 ślepe tory, pomiędzy którymi stały sągi drewna i oświetlające plac, wzdłuż torów, lampy (na zdjęciu). Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski

Plac przy ul. E. Platter. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna. Były tu 2 ślepe tory, pomiędzy którymi stały sągi drewna i oświetlające plac, wzdłuż torów, lampy (na zdjęciu). Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski

Plac przy ul. E. Platter. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna. Były tu 2 ślepe tory, pomiędzy którymi stały sągi drewna i oświetlające plac, wzdłuż torów, lampy (na zdjęciu). Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski

Plac przy ul. E. Platter. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna. Były tu 2 ślepe tory, pomiędzy którymi stały sągi drewna i oświetlające plac, wzdłuż torów, lampy (na zdjęciu). Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski

Plac przy ul. E. Platter. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna. Były tu 2 ślepe tory, pomiędzy którymi stały sągi drewna i oświetlające plac, wzdłuż torów, lampy (na zdjęciu). Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski

Plac przy ul. E. Platter. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna. Były tu 2 ślepe tory, pomiędzy którymi stały sągi drewna i oświetlające plac, wzdłuż torów, lampy (na zdjęciu). Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski

Plac przy ul. E. Platter. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna. Były tu 2 ślepe tory, pomiędzy którymi stały sągi drewna i oświetlające plac, wzdłuż torów, lampy (na zdjęciu). Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski

Plac przy ul. E. Platter. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna. Były tu 2 ślepe tory, pomiędzy którymi stały sągi drewna i oświetlające plac, wzdłuż torów, lampy (na zdjęciu). Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski

Za przejazdem przez szosę jędrzychowską. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna. Były tu dwa zaślepione kozłami tory (na zdjęciu), pomiędzy którymi stały sągi drewna do wywozu. Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski

Za przejazdem przez szosę jędrzychowską. Po likwidacji kolei miejski ciąg bocznic kończył się na składowisku drewna. Były tu dwa zaślepione kozłami tory (na zdjęciu), pomiędzy którymi stały sągi drewna do wywozu. Stan 03.02.2008 r., fot. M. Bonisławski

Serwis powstał i funkcjonuje dzięki środkom finansowym Gminy wiejskiej Zielona Góra